УКАЗАНИЯ
За подаване на сигнали в „МИЛКАНА“ ООД по закона за защита на лицата, подаващи сигнали, или публично оповестяващи информация за нарушения.
Лица, имащи право да подават сигнали:
Сигнали за нарушения на българското законодателство и на правото на Европейския съюз по реда на Закона за защита на лицата, подаващи сигнали или публично оповестяващи информация за нарушения (ЗЗЛПСПОИН) могат да подават в “МИЛКАНА“ ООД, лица разполагащи с информация, получена и/или станала им известна при или по повод изпълнение на трудовите или служебните им задължения или в друг работен контекст.
Области за подаване на сигнали:
1. Нарушения на българското законодателство или на посочените в приложението на ЗЗЛПСПОИН актове на Европейския съюз в областта на:
a. а) обществените поръчки;
b. б) защита на неприкосновеността на личния живот и личните данни;
c. в) сигурността на мрежите и информационните системи;
1. Нарушения, които засягат финансовите интереси на ЕС по смисъла на чл. 325 от договора за функциониране на ЕС;
2. Нарушения на трудовото законодателство;
3. Нарушения на законодателството, свързано с изпълнение на държавната служба.
Условия и ред за подаване на сигнал:
Сигналът се подава до служителя, отговарящ за приемането и регистрирането на сигнали, писмено или устно по следните начини:
1. Писмено
• на хартиен носител на адрес: гр. Плевен, ул. „Кара Кольо“ № 1, в запечатан непрозрачен плик, върху който е изписан текст “сигнал по ЗЗЛПСПОИН“;
• чрез електронна поща на електронен адрес: info@milkana.bg;
1. Устно:
• на телефонен номер +359 879 125 166, в регламентираното работно време на компанията;
1. Чрез лична среща
• в уговорен между страните подходящ срок, посредством посочените по-горе канали.
За регистрирането на сигнал се използва формуляр по образец /
ZZLPSPOIN_Formuljar za Registrirane na Signal.docx /, утвърден от националния орган за външно подаване на сигнали, достъпен на електронните страници на „МИЛКАНА“ ООД и на Комисията за защита на личните данни (КЗЛД), който съдържа най-малко следната информация:
1. Трите имена, адрес и телефон на подателя, както и електронен адрес, ако има такъв;
2. Имената на лицето, срещу което се подава сигналът, и неговата месторабота, ако сигналът се подава срещу конкретни лица и те са известни;
3. Конкретни данни за нарушение или за реална опасност такова да бъде извършено, място и период на извършване на нарушението, ако такова е извършено, описание на деянието или обстановката и други обстоятелства, доколкото такива са известни на сигнализиращото лице;
4. Дата на подаване на сигнала;
5. Подпис, електронен подпис или друга идентификация на подателя.
Устният сигнал се подава чрез телефон
+359 879 125 166 като устният сигнал се документира чрез пълно и точно възпроизвеждане на съобщението в писмен вид, попълнен във формуляр от служителя, отговарящ за приемането и регистрирането на сигнали. На сигнализиращото лице се дава възможност да провери и при необходимост да коригира попълненият формуляр и при желание да го подпише.
Когато сигналът се подава чрез лична среща, ако сигнализиращото лице е дало съгласието си, служителят, отговарящ за приемането и регистрирането на сигнала документира срещата чрез попълване на формуляр. На сигнализиращото лице се дава възможност да провери, коригира, одобри и подпише попълнения формуляр от срещата.
Към сигнала може да бъдат приложени всякакъв вид източници на информация, подкрепящи изложените в него твърдения, и/или позоваване на документи, в т. ч. посочване на данни за лица, които биха могли да потвърдят съобщените данни или да предоставят допълнителна информация.
Не се образува производство по:
1. Анонимни сигнали;
2. Сигнали, отнасящи се до нарушения, извършени преди повече от две години.
Не се разглеждат сигнали, които:
1. Не попадат в обхвата на този закон;
2. Съдържанието на които не дава основания да се приемат за правдоподобни;
3. Съдържат очевидно неверни или заблуждаващи твърдения за факти.
Сигналите се обработват при спазване на задължението за поверителност, произтичащо от чл. 31 и чл. 32 от ЗЗЛПСПОИН. Не се събират лични данни, които явно не са от значение за разглеждане на конкретния сигнал, а ако бъдат случайно събрани, се заличават (чл. 32, ал. 2 от ЗЗЛПСПОИН). Достъп до личните данни, съдържащи се в сигналите за нарушения, имат единствено служителите, отговарящи за регистрацията и разглеждането на съответния сигнал.
Ако при подаване на писмен сигнал са допуснати нередности на сигнализиращото лице се изпраща съобщение за отстраняване на допуснатите нередности в 7-дневен срок от получаване на сигнала. Ако нередностите не бъдат отстранени в този срок, сигналът заедно с приложенията към него се връща на сигнализиращото лице. Към сигнала могат да се добавят всякакъв вид източници на информация, подкрепящи изложените в него твърдения, и/или позоваване на документи, в т.ч. посочване на данни за лица, които биха могли да потвърдят съобщените данни или да предоставят допълнителна информация. Всяко сигнализиращо лице в 7-дневен срок ще получи потвърждение, че сигнала е получен и ще му бъде предоставена информация за Уникален идентификационен номер (УИН).
Защита по ЗЗЛПСПОИН се предоставя на сигнализиращото лице от момента на подаването на сигнала, при наличие на условията по чл. 6 от закона.
Централен орган за
външно подаване на сигнали съгласно ЗЗЛПСПОИН е Комисията за защита на личните данни, адрес: гр. София 1592, бул. „Проф. Цветан Лазаров” № 2, интернет страница:
www.cpdp.bg